top of page

LOS koptéra 2021: vrtule -pokračování

Aktualizováno: 16. 9. 2022

Nové vrtule dorazily. Jako první jsem provedl vizuální srovnání. Hned při objednání jsem si všiml, že jsou listy vrtulí zakončeny malými winglety. To je známka vyšší účinnosti vrtulí.



Z přímého porovnání je také vidět odlišný tvar listů vrtule, kdy nejširší šást je situována co nejblíže středu vrtule. Přechod listu na střed vrtule je pozvolný, což slibuje mnohem větší pevnost ve srovnání se starou DALprop.



Po rozbalení jsem si jako první všimnul, jak jsou vrtule lesklé. Takto lesklé vrtule jsem ještě neviděl. Porovnání na obrázcích neodpovídá realitě, staré vrtule působí jako matné - tak jsou tyto vrtule Gemfan lesklé. Vypadá to, že si v Gemganu dali skutečně záležet a aerodynamice.



Vrtule jsem také orientačně zvážil. Nové vrtule Gemfan jsou přibližně o 0,5g těžší než DALProp. Vypadá to, že větší masa materiálu je umístěna co nejblíže středu, takže by to nemusel být problém.



Vrtule od pohledu slibují lepší aerodynamické vlastnosti - lepší účinnost a vyšší tah. Při obligátním obývákovém zavisení jsem byl mile překvapen krásným záběrem již od nízkých otáček a citlivostí koptéry při houpání. A hlavně totálně odlišný, hluboký zvuk točících se vrtulí. Už se těším na zálet!

bottom of page