top of page

LOS koptéra 2021: nové vrtule

Aktualizováno: 16. 9. 2022

Již několik létám vrtule DALprop J6045. Když jsem koptéru tak pěkně přestavěl, tak bych mohl vyzkoušet i nové vrtule. Koptéra nemá takové zrychlení, jaké bych si představoval, takže bych mohl zkusit vrtule s nějakým menším stoupáním.


Z letadel a 12-ti palcové koptéry mám velmi pozitivně vyzkoušené vrtule APC. Mají jedinou chybu - nevyrábí se barevné. A to je v mém případě nutnost.


Další možností by byly vrtule Graupner, dostupné i na českých modelářských e-shopech. Vyrábí se pouze se stoupáním 3 palce a nenašel jsem ale na ně jedinou recenzi a tak se dívám dál.


DALprop vyrábí i třílistou variantu označenou TJ6045. Líbilo by se mi ale stoupání tak 3,5 až 4 palce. V sedmipalcových vrtulích není problém, já ale zase musím chtít něco extra. Do oka mi padle skládací vrtule Fold 2 F6. Po chvilce jsem našel, že mají stoupání 4,8 palce. A tím výběr u DALprop končí.


HQProp mají na Banggoodu HQProp DP6X3.5X3 jenom v šedé barvě, DP6X3X3V1S a DP6X4X3V1S v šedé a průsvitné modré. Děkuji pěkně.


A co třeba Gemfan, značka vrtulí mých začátků... A ejhle, Flash 6042 třílisty i v potřebných barvách. Nebo Floppy Proppy F6030. A nakonec Flash 6042 dvoulist. Tak objednávám a za šest týdnů se můžu těšit...



Doplnění:

Když jsem objednával nové vrtule, netušil jsem, že je budu skutečně potřebovat. Proč? Stávající vrtule, které mám již minimálně 3 roky, totiž za tu dobu stihly zdegradovat (tedy plast, ze kterého jsou vyrobeny) a praskají za letu. Takže už vím, že druhý pád pád nebyl failsafe, ale zlomená vrtule. Teď mi vrtule praskly zároveň dvě a s sebou vzaly i jedno tykadlo antény.



bottom of page