top of page

LOS koptéra 2021: Alfa Monster

Aktualizováno: 6. 4. 2021

Po čtyřtýdenním čekání jsem si na poště vyzvednul rám Alfa Monster. Našel jsem na něj pouze jednu recenzi, která však hovořila v jeho prospěch. Po neustálých opravách ohnutých nebo popraskaných ramen koptéry CP120 jsem se rozhodl jít cestou maximální pevnosti. Rám má totiž ramena z 6mm karbonu.


Po rozbalení kartonové krabičky jsem zjistil, že prodejce mi přibalil navíc 3D tištěný aerodynamický kryt horní desky s ploutvičkou a ochranný kryt spodku baterky.



Po otestování multimetrem, zda jde o skutečný karbon, s pozitivním výsledkem, jsem začal měřit šuplérou. Tloušťka ramen místo avizovaných 6mm je dokonce 6,5mm, tloušťka dolní desky 2,8mm. Opracování je sice hrubší, ale akceptovatelné bez úprav. Velmi se mi líbí velké sražení hran na ramenech koptéry.


Po zkušebním sestavení podle obrázku se mi nelíbilo uspořádání, které je asi vhodné pro FPV, ale pro LOS až tak moc ne. Navíc ze zkušenosti vím, že pro LOS nepotřebuji tak odolný rám, jako pro FPV. Začal jsem rám přestavovat až jsem dospěl k akceptovatelnému výsledku, kde jsem navíc potřeboval jen čtyři plastové sloupky.



Poslední test bylo připojení konektoru USB. Zde jsem doslova narazil na jeden sloupek krytu řídící desky. Atypické umístěnímicro USB opět ukázalo své limity, a tak jsem zavazející sloupek prostě odmontoval.



Na závěr je nutno poznamenat, že rám není symetrický, je ale ve tvaru protaženého X (stretched X). Tuto informaci jsem nikde nezaznamenal, ale na funkci živočicháře by to nemělo mít vliv.

bottom of page