top of page

Dvoumotorák: stavba

Aktualizováno: 16. 9. 2022

Model vymodelovaný ve Fusion 360 (Autodesk poskytuje licence pro hobby použití zdarma, byť s jistými omezeními) posloužil jako vzor pro kreslení tvarů přímo na desky XPS. Jako první jsem se pustil do motorových gondol. Motory a regulátory jsem použil ze starých, již demontovaných koptér. Po zjištění, že motorové gondoly by rozměry značně přesahovaly velikost motorů a snižovaly účinnost vrtulí, jsem je postavil v nejmenším možném rozměru.



Potom jsem se pustil do stavby střední části křídla, abych věděl, jak dlouh kabeláž bude potřeba. Po dostavbě jsem ještě potřeboval vědět, jak dlouhý kabel budu potřebovat k baterii. Takže jsem se pustil i do stavby trupu.



Zároveň jsem začal řešit zásadní konstrukční uzel, tj. montáž křídla na trup. Chtěl jsem se už konečně vyhnout gumám a tak jsem přistoupil ke šroubovému spoji. V průběhu stavby to zatím vypadá velmi pěkně a čistě. Jenom doufám, že odhadované plochy na přenos sil ve šroubovém spoji budou dostatečné.




bottom of page